Terug naar blog

Til je social advertenties naar een hoger niveau met Instant Experiences

21 juli 2021 
– 6 minuten leestijd

Deel deze blog

Je bent ze vast wel eens tegengekomen terwijl je door je Facebook of Instagram tijdlijn scrolt: flitsende en opvallendeadvertenties. Deze zogenoemde Instant Experiences zijn niet alleen razend populair, maar werken ook nog eens erg goed om meer engagement te behalen. Hoe dit precies werkt leggen we je hieronder uit.

Instant Experience

Een Instant Experience is het beste te vergelijken met een landingspagina ervaring binnen Facebook of Instagram. Deze advertenties maak je binnen het advertentiebeheer van Facebook en heeft diverse voordelen, zoals:

  • Ze hebben een snelle laadtijd
  • Video’s en animaties spelen direct af
  • De advertenties zijn ontworpen voor mobiele ervaringen
  • Ontworpen om de aandacht van je doelgroep vast te houden

Een Instant Experience kan uit verschillende onderdelen bestaan. Jij als maker kunt deze advertenties zo inrichten zoals jij dat wil. Je kunt bijvoorbeeld een mix maken van video’s, foto’s, vegen door carrousels en je kunt ervoor zorgen dat mensen direct je catalogus verkennen, en dat allemaal in één advertentie.

Deze veelzijdige advertenties zien er niet alleen mooi uit, maar werken dus ook erg goed om de aandacht van de gebruikers vast te houden. Zo blijkt dat ruim 50% van gebruikers die klikt op een Instant Experience de advertentie langer blijft kijken en door scrollt tot halverwege de advertentie. Gemiddeld weet een Instant Experience 31 seconden de aandacht te behouden, en dat is lang!

Dankzij deze advertentiesoort kun je dus direct je complete merk introduceren bij je potentiele klant, maar hoe ziet een Instant Experience eruit? Neem eens een kijkje hieronder:

Nog een stapje verder met je Instant Experience advertentie

Wil je helemaal opvallen? Maak dan indruk met een cinemagraph of 3D-foto! Een cinemagraph is een afbeelding met bewegende onderdelen. Denk aan een paard in de wei waarbij enkel de staart subtiel beweegt. Of een landschapsfoto waar de takken van een boom langzaam heen en weer bewegen.

Een 3D-foto is een reeds bestaande foto met een 3D sausje. Beweeg je je telefoon of scroll je door, dan zul je merken dat de foto in Facebook beweegt zoals in het voorbeeld hieronder. Deze onverwachte beweging weet de aandacht van de kijkers te trekken.

Een cinemagraph of 3D-foto kun je dus inzetten om nog sneller de aandacht van je doelgroep te trekken. Daarnaast zorgen dynamische afbeeldingen voor een hogere CTR (Click Through Rate). Je doelgroep klikt simpelweg sneller op een video, cinemagraph of 3D-foto.

Op deze manier behaal je het meeste resultaat met je advertenties. Kun je hier hulp bij gebruiken? Neem gerust contact met ons op, onze social media experts helpen je graag verder!

johan
Johan Hockelmann – Social media specialist

Deel dit bericht

Wil je dat wij ook jou verder helpen?

Search