Regionale targeting verhoogt omzet van keten kaasspeciaalzaken

Franchiseketen Kaas en Zo vroeg BytEffekt een online campagne te ontwikkelen rond de Cum Laude Boerenkaas verkiezing. Met haar eerste online advertentiecampagne wilde ze een grotere klantgroep naar de winkels trekken. Centraal stond een actie waarin het magazine Landleven werd weggeven bij aankoop van de beste Boerenkaas van het jaar.

Aanpak met regionale targeting

Samen hebben we een strategie rond regionale targeting bepaald. Op basis van de marktkennis van Kaas en Zo selecteerden we per winkel een relevant aanvalsgebied. De regionale aanpak hebben we vervolgens gezamenlijk vertaald naar een campagneconcept waarin we bannersets en landingspagina’s op winkelniveau konden inzetten en optimaliseren.

Optimalisatie op scorende profielen

We hebben het rendement een extra zetje gegeven door slim te optimaliseren. Het was al snel duidelijk welk deel van de doelgroep de hoogste rendement opleverde. Daarom hebben we het laatste deel van de campagne primair gericht op de best scorende profielen.

Meer omzet dankzij online

De campagne was een succes. Het clickratio was 2 keer zo hoog als we gewend zijn bij vergelijkbare campagnes. Het resulteerde daarnaast in 6% meer omzet ten opzichte van winkels die alleen traditionele kanalen hadden ingezet.

Ingeborg van den Heuvel van Kaas en Zo: “We zijn zeer tevreden over de resultaten. Het heeft ertoe geleid dat franchisenemers enthousiaster over online advertising zijn geworden! Dankzij de hulp van BytEffekt was de online campagne bovendien eenvoudig te organiseren.”

Over Kaas en Zo

Kaas en Zo is een franchiseformule met ruim 20 kaasspeciaalzaken in de provincies Utrecht, Noord-Holland en Zuid-Holland. De winkels worden gedreven door ondernemers met gevoel voor lekker eten. Naast kaas in alle soorten en maten kunnen klanten er terecht voor noten, zuidvruchten en wijn.

Ook online succesvol zijn?

Neem contact op met Erik Westerhoven wanneer u meer wilt weten over de kracht van regionale targeting. Bel Erik op 0566 200 007 of mail hem op info@byteffekt.nl.