Woonwarenhuis neemt digital marketing in eigen hand

Bouw- en woonwarenhuis Boer Staphorst vroeg BytEffekt haar marketingmix te verrijken met digital advertising. Samen ontwikkelden we diverse retargettingcampagnes die acties online aanjagen.

Displaycampagne sitebezoek

Consumenten gebruiken websites en social media om zich te oriënteren op bijvoorbeeld een nieuwe keuken, badkamer of woonaccessoires. Voor Jarno Harink aanleiding om digital advertising in te zetten voor Boer Staphorst. “We wilden meer consumenten die zich bij ons online hadden georiënteerd naar de winkel krijgen. We hebben daarom met BytEffekt een displaycampagne opgezet gericht op websitebezoekers.”

Doe-het-zelf digital marketing

De marketeers van Boer Staphorst zijn gewend veel zelf te doen. Zo ook bannering. Volgens Jarno was de hulp van BytEffekt daarbij belangrijk: “Met de technische ondersteuning van Erik maken we nu ook zelf onze HTML5-banners. Hij maakte een duidelijke handleiding om technisch goede banners te maken. De eerste paar keer controleerde hij ze voor ons om de puntjes op i te zetten. Nu doen we het helemaal zelf.”

Onlinecampagnes versterken de mix

“Dankzij onze samenwerking kunnen we snel schakelen wanneer dat nodig is. We hebben alles zelf in de hand en dat is prettig voor ons team. De displaycampagnes maken integraal onderdeel uit van de mix met printadvertenties, nieuwsbrieven en onze snelwegreclame. Een succesvolle marketingmix bovendien, want hij zorgt elke dag voor betalende klanten in de winkel.”

Over Boer Staphorst

Boer Staphorst is een bouw- en woonwarenhuis van maar liefst 22.000 m2. Klanten kunnen er terecht voor alles op het gebied van woninginrichting, keukens, badkamers, bouwmaterialen en gereedschap.

Ook online succesvol zijn?

Neem contact op met Erik Westerhoven wanneer u meer wilt weten over de kracht van regionale targeting. Bel Erik op 0566 200 007 of mail hem op info@byteffekt.nl.