43

43 Zoekmachine-adverteren (SEA)

Maar liefst 80% van alle internetgebruikers zet zoekmachines in om een product, dienst of website te vinden. Wat jij daar aan hebt? Nou, je zou al die miljoenen mensen – ja, echt zó veel – kunnen bereiken met jouw advertentie(s). Maar dan moet je wél gebruikmaken van zoekmachine adverteren, want SEA is absoluut de investering waard. Jij ziet jouw bekendheid in rap tempo toenemen en krijgt veel meer conversies.

 

SEA maakt jou vindbaar voor je doelgroep door in zoekmachines jouw advertenties bovenaan te laten zien

Maximaal resultaat met zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren houdt in dat je aan de hand van ingekochte zoekwoorden advertenties opmaakt in Google Ads. Internetgebruikers zien vervolgens jouw advertenties boven de organische zoekresultaten verschijnen zodra zij op die woord(combinaties) zoeken. Zo vergroot jij je merkbekendheid en trek je meer bezoekers naar je website. Nog een voordeel van SEA: jij betaalt per klik, dus niet per vertoning van jouw advertentie.

Laat die spaarcenten maar lekker onder het matras liggen, want om succesvol te zijn met SEA hoef je écht geen kapitalen te investeren. Wij laten je graag zien dat je met een bescheiden budget tóch grootse resultaten kunt behalen. Neem maar even contact met ons op. SEA is trouwens ook ideaal wanneer jouw website nog onvoldoende vindbaar is. Wil je weten hoe jouw zoekmachine advertenties ervoor staan? Doe dan onze gratis SEA scan.

Voordelen van zoekmachine adverteren bij byteffekt

Denk jij erover na om je advertentie(campagne) door ons te laten optimaliseren? Altijd een goed idee! Wij geven jouw ads namelijk zóveel meer dan alleen een optimalisatiebeurt. Dat klinkt als een goedkoop verkooppraatje, maar dat is het beslist niet. Geloof ons: wij weten hoe we jouw advertenties kunnen helpen om beter te scoren in zoekmachines. Wij laten je graag profiteren van alle voordelen. Dat geeft ons zelf ook een enorme kick.

Lees ook ons blog over de Performance Max Campagne!

Doordachte strategie

Samen bedenken we een weloverwogen strategie en bepalen we de juiste zoekwoorden voor jouw advertenties.

Landingspagina’s

Jij wilt natuurlijk ook meer conversies op je website die leiden naar nog méér omzet voor jou. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Door je landingspagina’s optimaal in te richten. Dit is een pagina op jouw website die in Google wordt gevonden door te zoeken op keywords. Onze specialisten van byteffekt weten precies waar een landingspagina aan moet voldoen en helpen je graag.

Advertenties

Vanuit Google Ads creëren we effectieve zoekmachine advertenties die jouw doelgroep aanspoort om erop te klikken. We zeiden het zonet al: jij betaalt alleen per klik, niet per vertoning van je advertentie.

Analyse

Resultaten van jouw advertenties analyseren en bijsturen waar nodig; dat is hoe wij jou kunnen helpen meer succes te behalen.

Google Ads en Bing Ads

Jouw Google Ads en/of Bing Ads richten wij zorgvuldig in voor maximaal effect.

Gratis SEA scan

Wil je weten hoe jouw huidige zoekmachine advertenties ervoor staan? Doe dan onze gratis SEA scan.

Effectieve opties voor SEA

Het is maar net wat jouw doelen of wensen zijn, want er bestaan meerdere mogelijkheden om via een zoekmachine te adverteren.

 

  1. Adverteren binnen de betaalde zoekresultaten van Google. Erg handig voor als stilzitten en geduldig afwachten niet aan jou is besteed. Met één vingerknip sta jij bovenaan in de zoekresultaten van Google.

 

  1. Adverteren binnen het Google Display Netwerk. Wil jij specifiek een product, dienst of merk promoten? Dan raden wij deze mogelijkheid aan. Via display advertising netwerken zoals NU.nl of YouTube kun je door middel van een video, banner of afbeelding maar liefst 95% van alle internetgebruikers (!) bereiken. Dán ben je nog eens zeker van maximaal resultaat!

 

  1. Remarketing. Met deze vorm van zoekmachine adverteren bereik je bezoekers die jouw website al eerder hebben bezocht, maar hun handeling daar nog niet hebben afgemaakt. Ze steken in principe al één vinger uit, aan jou de taak om hun hele hand te pakken. Dit is ook precies het doel van remarketing: deze bezoekers alsnog aansporen tot actie.

 

  1. Dynamische remarketing. Zodra een bezoeker één of meerdere producten op je website bekijkt, komen zij er niet zomaar meer vanaf. Zij zien deze producten later weer terugkomen binnen het Google Display Netwerk. Waar zij gaan of staan: zelfs op websites van anderen worden zij herinnerd aan jouw producten middels voorbijkomende advertenties. Handig, toch?

 

  1. Maak gebruik van Google Shopping. Dit wordt gedaan door Google Ads en Google Merchant Center en is zeer geschikt om producten te verkopen te promoten.

Dit doen wij ook allemaal

Meer bekendheid en conversies nodig? Wij adverteren effektief binnen zoekmachines!

Search