10

10 Online strategie

Een online strategie is het goeddoordachte plan dat aan de basis ligt van je online marketingactiviteiten. Zo simpel is het. Maar het ontwikkelen van zo’n online strategie is minder simpel. Net als bij een reguliere bedrijfsstrategie komt er veel (be)denkwerk bij kijken. Gelukkig hebben wij er inmiddels flink wat ervaring mee. Dus als je worstelt met je marketingeffectiviteit online: be our guest.

Een krachtige online strategie helpt jou je te onderscheiden

Een onderscheidende online strategie

Het ontwikkelen van een online strategie is anno vandaag een must. Met je online strategie bepaal je de algemene- en langetermijn online marketingdoelstellingen, jouw koers op het internet en de inzet én mix van alle online middelen die je nodig hebt om deze doelen te behalen. Zonder strategie is de kans groot dat je op een gegeven moment helemaal opnieuw moet beginnen en dus veel tijd en geld hebt verspild. Je kunt het dus maar beter meteen helemaal goed doen.

Jouw voordelen van een onderscheidende online strategie

Een doel bereiken gaat altijd makkelijker met een plan. Deze open deur geldt voor alle soorten communicatie en marketing. Precies weten wanneer je wat en tegen wie gaat zeggen geeft meer houvast dan schieten met hagel. Goed. Wat heb je nou precies aan zo’n strategie? We noemen hier alvast drie voorbeelden, maar er zijn er veel meer. Kom gerust eens langs: dan hebben we het erover onder het genot van een kop koffie of thee.

Meten is zeker weten

Een kenmerkende karaktertrek van byteffekt: wij willen altijd alles meten. Online marketing is één van de gebieden waar werkelijk alles meetbaar is, dus daar zijn we dan ook gek op en goed in. Technisch is het perfect mogelijk om in real time gegevens bij te houden en op basis daarvan beslissingen te nemen. Deze data leveren waardevolle inzichten op over je bereik en doelgroepen.

Enorm bereik met je online marketing

Met online marketing kun je met een goede uitrol van je strategie een groot aantal doelgroeppersonen bereiken. Zowat iedereen is immers online te vinden. Door ook nog eens meerdere online kanalen tegelijk in te zetten, kun je de volledige customer journey in kaart brengen en hier vervolgens slim op inspelen. Met andere woorden: met een goeddoordachte online strategie kun je enorm veel marktaandeel veroveren.

Uiterst scherpe doelgroepselectie

Je kunt niet alleen de hele wereld veroveren met online marketing, je kunt je ook nog eens richten op heel specifieke doelgroepen. Van alle 2,9 miljoen Nederlandse Instagramgebruikers tot bestuurders van de klassieke auto Citroën CX: het internet maakt het mogelijk om elke gewenste doelgroep te vinden en te benaderen.

Stel je online strategie op samen met byteffekt

Voor een online marketingstrategie heb je niet alleen grondige kennis nodig over je onderneming en branche, maar ook specifieke kennis over alle mogelijke online tools, kanalen en updates. Uiteraard helpen wij je graag met het stap voor stap opstellen van een online marketingstrategie die bij je past en waarmee je jouw doelstellingen behaalt.

Dit doen wij ook allemaal

Een sterke online strategie nodig? Wij ontwikkelen deze graag voor je!

Search