Zoekmachine-adverteren

Maximaal resultaat door zoekmachine adverteren

Hier is een leuk feitje: Wist je dat maar liefst 80% van alle internetgebruikers zoekmachines inzet om een product, dienst of website te vinden? Dat zijn miljoenen mensen. En dit betekent ook dat al deze miljoenen internetgebruikers jouw advertentie(s) zien áls je gebruikmaakt van zoekmachine adverteren. We kunnen dus wel stellen dat je, door SEA in te zetten, behoorlijk wat meer bekendheid en conversies krijgt. En dat het inzetten van SEA absoluut de investering waard is.

Kort gezegd houdt zoekmachine adverteren in dat je aan de hand van ingekochte zoekwoorden advertenties opmaakt in Google Ads. Jouw advertenties verschijnen vervolgens boven de organische zoekresultaten van de internetgebruikers die op jouw ingekochte zoekwoorden zoeken. Dit maakt SEA een goede manier om je merkbekendheid te vergroten en bezoekers naar je website te trekken. Nog een voordeel is dat je betaalt per click, niet per vertoning van je advertentie. SEA is dus ook geschikt voor als je geen vetpot hebt of je website nog onvoldoende vindbaar is. Wil je weten hoe jouw huidige zoekmachine advertenties ervoor staan? Doe dan onze gratis SEA scan.

De voordelen van zoekmachine adverteren bij BytEffekt

Doordachte strategie

Samen zetten we een doordachte strategie uit en bepalen we de juiste zoekwoorden voor jouw advertenties.

Google Ads en Bing ads

We richten jouw Google Ads en/of Bing ads account zorgvuldig in voor maximaal effekt.

Advertenties

Vanuit Google Ads creëren we ijzersterke zoekmachine advertenties die jouw doelgroep aanspoort om erop te klikken. Wist je dat je betaalt per click in plaats van per vertoning van je advertentie? Erg fijn voor je portemonnee!

Landingspagina’s

We richten landingspagina’s voor je in die zorgen voor meer conversie en omzet. Een landingspagina is een pagina die in Google wordt gevonden door te zoeken op keywords.

Analyse

We analyseren alle resultaten van de advertenties en kijken waar we nog kunnen bijsturen.

Gratis SEA scan

Wil je weten hoe jouw huidige zoekmachine advertenties ervoor staan? Doe dan onze gratis SEA scan.

De mogelijkheden binnen zoekmachine adverteren

Uiteraard zijn er verschillende mogelijkheden binnen zoekmachine adverteren. Het hangt van je doelen of wensen af welke optie het beste bij jou past. Zo kun je adverteren binnen de betaalde zoekresultaten van Google. Deze optie is erg handig als je snel bovenaan de zoekresultaten van Google wilt komen.

Als tweede kun je adverteren binnen het Google Display Netwerk. Deze optie is heel handig als je een product, dienst of merk wilt promoten. Via display advertising netwerken zoals NU.nl of YouTube kun je door middel van een video, banner of afbeelding maar liefst 95% van alle internetgebruikers (!) bereiken. Dán ben je nog eens zeker van maximaal resultaat!

Als derde is er de optie tot remarketing. Met deze vorm van zoekmachine adverteren bereik je bezoekers die jouw website al eerder hebben bezocht, maar hun handeling op jouw website niet hebben afgemaakt. Het doel van remarketing is om deze bezoekers alsnog aan te sporen tot een actie.

Als vierde is er dynamische remarketing. Bekijkt een bezoeker één of meerdere producten op je website, dan kun je deze producten weer terug laten komen binnen het Google Display Netwerk. Als deze bezoeker vervolgens naar een andere website gaat, dan komen jouw producten als advertentie op die website weer tevoorschijn. Handig, toch?

Als laatste kun je Google Shopping gebruiken. Deze vorm van zoekmachine adverteren wordt gedaan door Google Ads en Google Merchant Center. Je kunt Google Shopping gebruiken om producten te verkopen en te promoten.

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
Bel 0566 - 200 007 of mail naar info@byteffekt.nl

Denk jij nu: ‘Ik wil ook beginnen met zoekmachine adverteren?’ Laat ons je dan helpen! Onze SEA-specialisten helpen je op weg of nemen alles voor je uit handen. Laat het creëren van ijzersterke advertenties maar aan ons over!