80

80 Emailmarketing

E-mailmarketing is een van de meest populaire en effectieve manieren van campagne voeren. Jij vertelt jouw klanten via een e-maillijst gemakkelijk en snel wat de nieuwste producten, mooiste kortingen en andere aantrekkelijke diensten zijn. E-mailmarketing kun je nog voor veel meer inzetten. Leadgeneratie, je naamsbekendheid, het opbouwen en betrokken houden van relaties en het informeren van jouw publiek: de mogelijkheden zijn eindeloos.

E-mailmarketing laat jou versteld staan als medium waarmee je jouw doelgroep kunt bereiken

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing betekent niet dat je persoonsgerichte e-mails naar iedere afzonderlijke klant schrijft. Voor e-mailmarketing stuur je één e-mail in één klap naar je volledige klantenbestand (en geïnteresseerden). En dat is genoeg. In deze e-mail zou je bijvoorbeeld aandacht kunnen besteden aan nieuws, aanbiedingen, een klanttevredenheidsonderzoek of servicemeldingen.

Campagne voeren via e-mails werkt ontzettend goed. Net als met socialmediacampagnes  en  zoekmachineadvertenties is het met e-mailmarketing mogelijk om jouw e-mails te rangschikken en de ontvangers ervan op demografie te targeten. Dat maakt deze vorm van marketing alleen maar krachtiger. Daarmee stuur je een gerichte boodschap naar een doelgroep die geΓ―nteresseerd is in jouw merk of product.

Laat jouw e-mailmarketing aan ons over

Kom je niet uit de voeten met e-mailmarketing? Onze specialisten kunnen jou helpen! En dat levert je gegarandeerd veel voordelen op. Samen bespreken we de strategie, zodat wij een goed ontwerp en eventueel passende copywriting kunnen creΓ«ren. We testen en optimaliseren ons suf, maar dan heb je ook wat: de meest effectieve e-mailmarketing campagne. 

Voordelen van e-mailmarketing bij byteffekt

Dit waren we net vergeten te zeggen: we helpen je ook graag over de streep om daadwerkelijk met e-mailmarketing aan de slag te gaan. Alle begin is moeilijk en jij kunt behoefte hebben aan een zetje in de goede richting. Naast de voordelen die wij je kunnen bieden, geeft deze vorm van online marketing jou op zichzelf ook al meerdere pluspunten:

Klantrelaties

Jij versterkt de klantrelaties doordat je persoonlijke en relevante informatie stuurt naar mensen die daarin geΓ―nteresseerd zijn.

Meest effectief

E-mailing is een stuk effectiever dan andere marketingmiddelen. E-mailmarketing levert jou de hoogste click-open rate op.

Meer omzet

Door je e-mails van een goede opzet te voorzien, kun jij meteen omzet gaan maken.

Meer bezoekers

Alleen al met een verzorgde structuur van je e-mails weet jij meer mensen naar jouw website te lokken.

Inzicht in het effect

Jij kunt precies zien wat wel en geen effect heeft als je bij e-mailmarketing gebruikmaakt van een slim mailingprogramma

Optimaal inspelen op de customer journey

Het geautomatiseerde proces van e-mail automation maakt het jou mogelijk om moeiteloos de juiste e-mails in de inbox van klanten te doen belanden.

Automatiseer je customer journey met e-mail automation

Nieuwe klanten binnenhalen, ze voortdurend betrekken bij jouw bedrijfsmerk waardoor ze blijven hangen en er zelf amper moeite voor hoeven doen? Dat klinkt toch fantastisch!? Met het geautomatiseerde proces van e-mail automation is het nog mogelijk ook. E-mail automation nestelt zich helemaal in de customer journey van jouw klanten. Geleidelijk krijgen zij steeds gerichte e-mails wanneer ze zelf specifieke triggers veroorzaken. Je kunt de klantreis zelfs zΓ³ opzetten dat mensen op de juiste plek de juiste inhoud te zien krijgen.

De customer journey begint meestal met een welkomstmail. Dit kan voortkomen uit een contactaanvraag vanuit de klant zelf, maar het kan ook om een eerste promotionele e-mail gaan die naar een lead wordt gestuurd. Nadat een bepaalde tijd is verstreken, of als ze een andere trigger (zoals het invullen van een formulier) hebben bereikt, dan ontvangen zij een volgende e-mail van jou in de inbox. Zo zorgt e-mail automation voor het behoud van jouw klanten. 

Tips voor effectieve e-mailmarketing strategie:

  • Zorg dat jouw inschrijfformulier op meerdere plekken van de website zichtbaar is. De beste plaatsingen volgens ons zijn: in de header en footer, als pop-up, tussen en na blogs of artikelen.
  • Geef je e-mail een sterke titel en samenvatting om je adreslijst te verleiden jouw e-mail te openen.
  • Personaliseer jouw e-mails en zorg ook dat de tekst een eigen gesprekstoon bevat.
  • Zorg dat de branding in jouw e-mails consistent is om merkherkenning te vergroten.
  • Geef toegevoegde waarde aan jouw e-mails door exclusieve voordelen of kennis vrij te geven. Hierdoor stimuleer je jouw bezoekers zich in te schrijven.

Dit doen wij ook allemaal

Effectieve e-mailcampagne nodig? Wij stippelen de emailstrategie graag voor je uit!

Search