E-mailmarketing

Jouw doelgroep effectief bereiken doe je met e-mailmarketing

E-mailmarketing is een van de meest populaire en effectieve manieren van campagne voeren. Jij vertelt jouw klanten via een e-maillijst gemakkelijk en snel wat de nieuwste producten, mooiste kortingen en andere aantrekkelijke diensten zijn. En als je toch eenmaal bezig bent, kijk dan ook even waarvoor je e-mailmarketing nog meer kunt inzetten. Zo kun je werken aan leadgeneratie, je naamsbekendheid, het opbouwen en betrokken houden van relaties en het informeren van jouw publiek.

Neem contact met ons op

Wat is e-mailmarketing?

Voordat je je een scheve rug over het toetsenbord buigt, wacht dan heel even. Je hoeft echt niet persoonsgerichte e-mails naar elke afzonderlijke klant te schrijven. Voor e-mailmarketing stuur je één e-mail in één klap naar je volledige klantenbestand (en geïnteresseerden). En dat is genoeg. In deze e-mail zou je bijvoorbeeld aandacht kunnen besteden aan nieuws, aanbiedingen, een klanttevredenheidsonderzoek of servicemeldingen.

Campagne voeren via e-mails werkt ontzettend goed. Net als met social media campagnes en zoekmachine advertenties is het met e-mailmarketing is het mogelijk om jouw e-mails te rangschikken en de ontvangers ervan op demografie te targeten. Dat maakt deze vorm van marketing alleen maar krachtiger. Daarmee stuur je een gerichte boodschap naar een doelgroep die geïnteresseerd is in jouw merk of product.

Laat jouw e-mailmarketing over aan byteffekt

Kom je niet uit de voeten met e-mailmarketing? Onthoud dan één ding: dáár zal de wereld niet van vergaan. Want hiervoor ga je gewoon even bij byteffekt langs. Onze specialisten zijn ook ‘maar’ mensen, die toevallig ontzettend veel verstand hebben van marketing. Kunnen wij het helpen! Oh, uhm, we bedoelen: wij kunnen jou helpen! En dat levert veel voordelen op voor jou. Samen bespreken we de strategie, zodat wij een goed ontwerp en eventueel passende copywriting kunnen creëren. We testen en optimaliseren ons suf, maar dan heb je ook wat: de meest effectieve e-mailmarketing campagne.

4 grote voordelen van e-mailmarketing 

Dit waren we net vergeten te zeggen: we helpen je ook graag over de streep om daadwerkelijk met e-mailmarketing aan de slag te gaan. Alle begin is moeilijk en jij kunt behoefte hebben aan een zetje in de goede richting. Naast de voordelen die wij je kunnen bieden, geeft deze vorm van online marketing jou op zichzelf ook al meerdere pluspunten:

  • Jij versterkt de klantrelaties doordat je persoonlijke en relevante informatie stuurt naar mensen die daarin geïnteresseerd zijn.
  • E-mailing is een stuk effectiever dan andere marketingmiddelen. Het gewenste publiek zal jouw e-mails veel sneller openen en vervolgens doorklikken naar de website via een link. In marketingjargon: e-mailing levert jou de hoogste click-open rate
  • Door enkel je e-mails van een goede opzet te voorzien, kun jij al meteen omzet maken en meer mensen naar jouw website lokken.
  • Jij kunt precies zien wat wel en geen effekt heeft als je bij e-mailmarketing gebruikmaakt van een slim mailingprogramma.

Het automatiseren van jouw customer journey met e-mail automation

Nieuwe klanten binnenhalen, ze voortdurend betrekken bij jouw bedrijfsmerk waardoor ze blijven hangen en er zelf amper moeite voor hoeven doen? Dat klinkt toch fantastisch!? En met het geautomatiseerde proces van e-mail automation is het nog mogelijk ook. E-mail automation nestelt zich helemaal in de customer journey van jouw klanten. Geleidelijk krijgen zij steeds gerichte e-mails wanneer ze zelf specifieke triggers veroorzaken. Je kunt de klantreis zelfs zó opzetten dat mensen op de juiste plek de juiste inhoud te zien krijgen.     

De customer journey begint meestal met een welkomstmail. Dit kan voortkomen uit een contactaanvraag vanuit de klant zelf, maar het kan ook om een eerste promotionele e-mail gaan die naar een lead wordt gestuurd. Nadat een bepaalde tijd is verstreken, of als ze een andere trigger (zoals het invullen van een formulier) hebben bereikt, dan ontvangen zij een volgende e-mail van jou in de inbox. Zo zorgt e-mail automation voor het behoud van jouw klanten.  

e-mailmarketing automation

5 emailmarketing tips voor een effectieve email strategie!

  • Zorg dat jouw inschrijfformulier op meerdere plekken van de website zichtbaar is. De beste plaatsingen volgens ons zijn: in de header en footer, als pop-up, tussen en na blogs of artikelen.
  • Geef je e-mail een sterke titel en samenvatting om je adreslijst te verleiden jouw e-mail te openen.
  • Personaliseer jouw e-mails en zorg ook dat de tekst een eigen gesprekstoon bevat.
  • Zorg dat de branding in jouw e-mails consistent is om merkherkenning te vergroten.
  • Geef toegevoegde waarde aan jouw e-mails door exclusieve voordelen of kennis vrij te geven. Hierdoor stimuleer je jouw bezoekers zich in te schrijven.

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
Bel 0566 - 200 007 of mail naar info@byteffekt.nl

Wil jij ook aan de slag met e-mailmarketing? Wij helpen je graag optimaal effekt te bereiken en het beste resultaat uit jouw e-mailcampagnes te halen