Terug naar blog

De swipe-up verdwijnt: Nieuwe manier van linken op Instagram

25 augustus 2021 
– 3 minuten leestijd

Deel deze blog

“Swipe up om het hele verhaal te lezen” of “Swipe up om de hele video te zien”. Wie wel eens op Instagram zit, heeft deze termen vast wel eens voorbij zien komen. Toch komt er een einde aan het swipe up-tijdperk! Instagram gooit het namelijk over een hele andere boeg en besluit over te gaan op stickers. Maar wat betekent dat voor de gewone gebruiker? Nou, heel veel!

Momenteel kan lang niet iedereen gebruik maken van de gewilde swipe up functie. Hiermee kunnen geverifieerde accounts, dus met een blauw vinkje, of accounts met 10.000+ volgers linkjes plaatsen naar bijvoorbeeld een website of video.

Het is dus een populair middel om meer verkeer naar je website te krijgen, maar toch gooit Instagram het roer om. Momenteel biedt het platform al diverse sticker-mogelijkheden voor je Stories. Zo kun je een poll toevoegen, een vraag stellen via een sticker en zelfs vragen om een donatie. Hier komt dus vanaf 30 augustus 2021 ook een link-sticker bij.

Links op Instagram, waarom is deze nieuwe manier van linken zo belangrijk?

De swipe up-functie is momenteel erg gewild en dat komt omdat Instagram zelf amper mogelijkheden biedt om linkjes te delen. Momenteel kun je slechts één linkje plaatsen en dat is in de bio. In de reguliere berichten of Stories is het plaatsen van linkjes verder helemaal niet mogelijk. Je volgers moeten bij het zien van jouw post eerst naar je profiel en dan vervolgens naar je bio.

Oftewel: momenteel moeten je volgers veel stappen zetten voordat ze bij jouw link uitkomen. Met de komst van link-stickers moet daar ook nu voor de kleinere accounts verandering in komen. Instagram is namelijk van plan om deze functie voor iedereen uit te rollen. Wanneer dat gaat gebeuren is nog niet bekend.

Het zal hierdoor voor iedereen een stuk makkelijk worden om meer verkeer naar de website te krijgen vanuit Instagram. Benieuwd hoe jij het maximale uit Instagram kunt halen? Lees dan onze tips!

johan
Johan Hockelmann – Social media specialist

Deel dit bericht

Wil je dat wij ook jou verder helpen?

Search