11.000

Tickets verkocht

87%

Zaalbezetting

Klantvraag

Communicatiedoelstelling van ProActs: verkoop zoveel mogelijk tickets voor de voorstelling Rythm of the Dance. Dit Ierse dansspektakel was in december 2018 op meerdere locaties in Nederland te bewonderen.

Uitdaging

Nederlanders boeken hun tickets vaak in mei wanneer de meeste theaterprogramma’s bekend worden gemaakt én in de eerste week na hun zomervakantie. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we ook in december een zaalbezetting van minimaal 80% – het percentage van het jaar daarvoor – realiseren?

Image module

Onze visie

Door je doelgroep te trakteren op content waarin ze geïnteresseerd zijn, creëer je engagement. En engagement via social media is dé naamsbekendheid-versneller.

Onze aanpak

Allereerst hebben we een serie aantrekkelijke Facebook-posts gemaakt. Door deze posts vervolgens te targeten op interesses die passen bij de Ierse voorstelling Rhythm of the Dance, creëerden we maximale engagement. De social campagne hebben we continu geoptimaliseerd door te kijken welke locaties nog een extra zetje konden gebruiken.

Ingezette BytEffekt diensten:
Social media-marketing / Social advertising

Resultaat

Een gemiddelde zaalbezetting van 87%. Er zijn dit seizoen meer dan 11.000 kaartjes verkocht: voor ProActs een nieuw record. Ook de doorklikratio van 7,94% op de Facebook-berichten is een mooi nieuw record. In totaal hebben we met deze onlinecampagne 105.084 mensen weten te bereiken. De campagne was voor ProActs een succesvolle eerste kennismaking met online marketing: tot nu toe maakte ProActs voornamelijk gebruik van traditionele communicatiemiddelen, waaronder advertenties in lokale kranten en driehoeksborden.

7.94
CTR (Click Trough Rate)
1501
Likes
105.084
Unieke indrukken
0.10
Gemiddelde CPC (Cost Per Click)

Wat vindt onze klant ervan?

“Wat ik heel prettig vond is dat ze de gehele campagne aangesloten bleven met suggesties om per theaterlocatie bij te sturen. Die betrokkenheid leverde meteen resultaat op. Kenmerkend is hun no-nonsense mentaliteit en helderheid. BytEffekt biedt me ultiem marketinggemak en ik heb ze ervaren als een betrouwbare partner die doet wat ze zegt zonder poeha of grote woorden. In 2019 gaan we meerdere grote producties – waaronder The Royal Moscow Ballet – bij hen onderbrengen.”

“BytEffekt in één woord: gemak.” – directeur/eigenaar Marco Hulsebos

Wij hebben aan deze case gewerkt

Nandy Warnar

Strategie en social media

Remco Greijdanus

SEO/SEA en advertising

ProActs
ProActs
11.000 tickets verkocht
Okido horeca- en projectinrichting
Okido horeca- en projectinrichting
Stijging gemiddelde sessieduur met 14%
Ford Sutherland
Ford Sutherland
Stijging organische traffic met 59%