Sonnema Berenburg is de Friese kruidenbitter die met trots en passie wordt gemaakt in Bolsward. Het succes begon in 1860, toen Fedde Sonnema geschiedenis schreef in Dokkum met zijn eigen, unieke Berenburg recept. Deze Berenburg maakte hij van een natuurlijke Friese kruidenmelange en zuivere jenever. Binnen enkele jaren was Sonnema Berenburg een groot succes – binnen en buiten Friesland – en groeide uit tot een florerend bedrijf. Het recept blijft een mysterie, daarom zal Sonnema altijd eigenzinnig en écht Sonnema blijven.

2.285.682

Vertoningen op Facebook & Instagram

12.864

Pageviews op de actiepagina

Klantvraag

Help ons onze retail-actie ‘Sonnema Dutchweek Gerlos’ tot een groot succes te maken. In de voorgaande jaren hebben we de campagne cross-mediaal gevoerd. Maar deze keer willen we de campagne volledig online uitrollen.

Uitdaging

Het actiemechanisme is op zich niet heel origineel: koop tussen 1 januari en 1 maart 2019 een fles Sonnema Berenburg van 1 liter met halshanger, vul de unieke code en een persoonlijke motivatie in op de actiepagina en maak kans op een trip voor vier personen naar Gerlos. De uitdaging is om dit actiemechanisme tóch onweerstaanbaar aantrekkelijk te maken voor de doelgroep 😉

Onze visie

Veel consumenten zijn win-actie-moe. Om consumenten toch warm te maken mee te doen, moet je niet de nadruk leggen op de winkans, maar moet je de prijs die je kunt winnen extra aantrekkelijk in beeld brengen. Met nadruk op beeld!

Onze aanpak

Met de door ons ontwikkelde – en door Sonnema geaccordeerde – communicatiestrategie als basis hebben we de campagne uitgerold met de volgende onlinemiddelenmix: Facebook, Instagram, Youtube en Display. Ook het optimaliseren van de actiewebpagina was een belangrijke spil in de campagne. Daarnaast hebben we de concepten en de copy van de verschillende filmpjes geoptimaliseerd. Door extra aandacht te geven aan webcare konden we de betrokkenheid bij de campagne nog eens extra versterken.

Ingezette BytEffekt diensten:
Social media-marketing / Social advertising

Resultaat

Allereerst: een heel tevreden opdrachtgever! Een greep uit alle trotsmakende getallen: een stijging van het unieke deelnemersaantal van 13,9%, ruim 12.000 pageviews4500 ingevulde codes, een half miljoen bereikte consumenten én ruim 2 miljoen vertoningen via Facebook en Instagram.

Image module
12.000
Pageviews
4500
Ingevulde (win)codes
500.000
Bereikte consumenten
2285.682
Vertoningen op Facebook & Instagram

Wat vindt onze klant ervan?

“We werken al drie jaar succesvol samen met BytEffekt. Dit jaar hebben ze voor ons de online ondersteuning verzorgd voor onze Sonnema Dutchweek Gerlos retail-actie. Opvallend was hun pro-activiteit. Zo gaven ze – zonder dat we dat vooraf hadden afgesproken – namens het Sonnema-account spontaan antwoord op vragen van Facebook-volgers. Deze webcare hadden ze zelf opgepakt omdat dat beter was voor het online campagneresultaat… Die winnaarsmentaliteit spreekt me erg aan. Ze zijn bovendien altijd goed bereikbaar, professioneel en rechttoe-rechtaan.”

“Een jonge club waarmee je snel en makkelijk samenwerkt.” – Dez Veth, Brand manager Sonnema Berenburg

Wij hebben aan deze case gewerkt

Nandy Warnar

Strategie en social media

Remco Greijdanus

SEO/SEA en advertising

Sonnema Berenburg
Sonnema Berenburg
Meer dan 2 miljoen vertoningen
ProActs
ProActs
11.000 tickets verkocht
Okido horeca- en projectinrichting
Okido horeca- en projectinrichting
Stijging gemiddelde sessieduur met 14%