Sonnema Berenburg

Klant Sonnema Berenburg
Dienst Social media marketing / Social advertising / Display advertising / Webcare / SEO
Media Facebook, Instagram, YouTube, Display
Sonnema Berenburg DutchWeek
Logo DutchWeek
Sonnema Dutchweek

Doelstelling

Als Sonnema Berenburg de retail-actie ‘Sonnema Dutchweek Gerlos’ lanceert, moet dat natuurlijk de beste actie ooit worden. Kocht je tussen 1 januari en 1 maart 2019 een fles Sonnema Berenburg van 1 liter met halshanger, en vulde je daarna de unieke code en een persoonlijke motivatie in op de actiepagina? Dan maakte je kans op een trip voor vier personen naar Gerlos. Op zich geen originele actie. Daarom luidde de doelstelling: ‘Help ons onze retail-actie tot een groot succes te maken bij onze doelgroep.’

Aanpak

Om de doelstelling met een knallend succes te bereiken hebben we een communicatiestrategie ontwikkeld. Op basis van deze strategie hebben we de campagne uitgerold via Facebook, Instagram, YouTube en Display. Ook het optimaliseren van de actiewebpagina was een belangrijke spil in de campagne.

De bestaande middelen hebben we ook onder handen genomen. Zo hebben we de concepten en de copy van de verschillende filmpjes geoptimaliseerd. Maar deze hele campagne zou een mislukking zijn als de doelgroep er negatief tegenover staat. Daarom hebben we óók nog eens extra aandacht gegeven aan de webcare. Op deze manier konden we de betrokkenheid bij de campagne nog eens extra versterken. Wel zo fijn!

 

Ingezette BytEffekt diensten:

UX / Webdevelopment / SEO / SEA / Social media-marketing / Google Analytics

Resultaat

  • Sonnema Berenburg kreeg: 
  • een stijging van 13,9% van het unieke deelnemersaantal; 
  • ruim 12.000 pageviews; 
  • 4500 ingevulde codes;
  • 500.000 bereikte consumenten;  
  • ruim 2.000.000 vertoningen via Facebook en Instagram.

Wat vindt onze klant ervan?

“We werken al drie jaar succesvol samen met BytEffekt. In 2019 hebben ze voor ons de online ondersteuning verzorgd voor onze Sonnema Dutchweek Gerlos retail-actie. Opvallend was hun pro-activiteit. Zo gaven ze – zonder dat we dat vooraf hadden afgesproken – namens het Sonnema-account spontaan antwoord op vragen van Facebook-volgers. Deze webcare hadden ze zelf opgepakt omdat dat beter was voor het online campagneresultaat… Die winnaarsmentaliteit spreekt me erg aan. Ze zijn bovendien altijd goed bereikbaar, professioneel en rechttoe-rechtaan.”

Logo Sonnema Berenburg

“Een jonge club waarmee je snel en makkelijk samenwerkt.” – Dez Veth, Brand manager Sonnema Berenburg

Wij hebben aan deze case gewerkt

SEO/SEA & Advertising
#avontuurlijk#humor#onlinemarketing#sportief