ProActs

Klant Genieten.live
Dienst Social media marketing / Social advertising
Media Facebook
Social Media Infographic
ProActs Rhythm of Dance advertentie

Doelstelling

Het nadeel van een voorstelling in december? Nederlanders kopen hun tickets vaak in mei, wanneer de meeste theaterprogramma’s bekend worden gemaakt, én in de eerste week na hun zomervakantie. Tja, hoe kan ProActs er dan voor zorgen dat ook voor hun voorstelling in december 2018 de zaal voor minimaal 80% – het percentage van het jaar daarvoor – bezet is?
Deze uitdaging leidde tot een interessante doelstelling: ‘Verkoop zoveel mogelijk tickets voor de voorstelling Rhythm of the Dance in december.  

Aanpak

Hoe zorg je ervoor dat de naamsbekendheid van de voorstelling wordt vergroot? Daar was maar één antwoord op: een social media campagne! Daarom maakten we eerst een serie aantrekkelijke Facebook-posts. Door deze posts vervolgens laten zien aan een doelgroep met interesses die passen bij de Ierse voorstelling Rhythm of the Dance, creëerden we maximale engagement. Om deze engagement te behouden, optimaliseerden we de social campagne continu. Hoe? Door te kijken welke theaterlocaties nog nét dat extra zetje konden gebruiken.  

Ingezette BytEffekt diensten:

Social media-marketing Social advertising

Resultaat

  • een succesvolle eerste kennismaking met online marketing; 
  • een gemiddelde zaalbezetting van 87%; 
  • een nieuw record met 11.000 verkochte kaarten; 
  • een nieuw record met een doorklikratio van 7,94% op de Facebook-posts; 
  • een totaal bereik van 105.084 mensen. 

Wat vindt onze klant ervan?

“Wat ik heel prettig vond is dat ze de gehele campagne aangesloten bleven met suggesties om per theaterlocatie bij te sturen. Die betrokkenheid leverde meteen resultaat op. Kenmerkend is hun no-nonsense mentaliteit en helderheid. BytEffekt biedt me ultiem marketinggemak en ik heb ze ervaren als een betrouwbare partner die doet wat ze zegt zonder poeha of grote woorden. In 2019 gaan we meerdere grote producties – waaronder The Royal Moscow Ballet – bij hen onderbrengen.”

ProActs logo live genieten

“BytEffekt in één woord: gemak.” – directeur/eigenaar Marco Hulsebos

Wij hebben aan deze case gewerkt

SEO/SEA & Advertising
#avontuurlijk#humor#onlinemarketing#sportief