Mathieu Teisseire

Klant Mathieu Teisseire
Dienst UX / Website / Activatie campagne / Social advertising / Google Analytics
Media Website, Facebook & Instagram
Partners Styles Concepts

Doelstelling

De naam Mathieu Teisseire klinkt net zo chique als dat het is. Het merk bestaat al 300 jaar en bestaat uit high-end professionele Franse siropen waarmee je limonade, cocktails en mocktails kan maken. Maar het Franse merk wil graag uitbreiden naar Nederlandse bodem. Daarom luidde de doelstelling logischerwijze: ‘Help ons voet op de Nederlandse horecamarkt te krijgen.’

Aanpak

Aan de hand van gesprekken werd duidelijk wat de klant wilde: een goede Nederlandse website inclusief data-gegevens om van daaruit de verkoop te starten. Uiteindelijk hebben we, samen met partner Styles Concepts, een eerste advies voorgesteld. Vervolgens zijn we onderzoek gaan doen naar het zoekgedrag omtrent siropen die binnen de horeca gebruikt worden. Daarna hebben we een sitemap opgezet met een UX-pad. Na akkoord hebben we een eerste design opgemaakt en gepresenteerd. Gelukkig was de klant erg tevreden, waardoor er nog maar één stap gezet moest worden: bouwen die website!

Tevens hebben we samen met Styles Concepts een activatie campagne bedacht om proefpakketten weg te geven. Dit is vervolgens geactiveerd via Misset Horeca, waar Mathieu Teisseire hoofdsponsor van is. Daarnaast hebben we via Facebook en Instagram een activatie campagne gedraaid om zoveel mogelijk proefpakket aanvragen binnen te krijgen. Mét succes.

Ingezette BytEffekt diensten:
UX / Webdevelopment / SEO / SEA / Social media-marketing / Google Analytics

Resultaat

  • 135 proefpakket aanvragen uit Facebook.
  • Een CPA (cost per action) van 2,22 euro.
  • Bijna 1500 clicks tegen een CPC (cost per click) van 0,20 euro.

Wij hebben aan deze case gewerkt

UX Design & Front-end
#crazycatlady#creatief#enthousiast#ondernemend
SEO/SEA & Advertising
#avontuurlijk#humor#onlinemarketing#sportief
Strategie & Social Media
#doelgericht#geleracemonster#gifjes#kattenfilmpjes#social#wijn