Ford Sutherland

Familiebedrijf Ford Sutherland heeft meer dan 50 jaar ervaring met tevreden klanten (gemiddelde klantwaardering: 8,5). Persoonlijk contact, betrouwbaarheid en klantenbinding staan hoog in het vaandel. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste occasiondealers van Friesland. Op de vestigingen in Heerenveen, Joure, Gorredijk, Drachten en Wolvega staan ruim 500 jonge en oudere occasions van diverse automerken – gepoetst en gecheckt – klaar voor een proefrit.

59%

Stijging organische traffic

-30%

Daling bounce rate

Klantvraag

Ford Sutherland heeft in de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in haar organisatie en website. Ze wil meer traffic naar en meer conversies op de website realiseren.

Uitdaging

Ook in de autobranche wil iedereen bovenaan staan in Google, organisch en betaald. Onze opdrachtgever Ford Sutherland wil daarnaast meer traffic naar en conversies op de website. Terecht!

Image module

Onze visie

De speurtocht en oriëntatiefase van onze autozoekende medemens is intensief en lang. Vaak weet deze autoconsument over een bepaald model meer te melden dan de gemiddelde autoverkoper. Dit gegeven vraagt – herstel: schreeuwt – om een multichannel aanwezigheid. Alleen daarmee kunnen we de informatie-zuigende autoliefhebber tevredenstellen. Deze online kanalen moeten bovendien naadloos op elkaar aansluiten én geoptimaliseerd zijn om structureel meer verkeer naar de site en showroom te waarborgen. Aldus geschiedde.

Onze aanpak

Allereerst hebben we de website op belangrijke onderdelen geoptimaliseerd. Door meer overzicht, emotie en gebruiksvriendelijkheid te creëren, converteren sitebezoekers inmiddels aanzienlijk sneller naar showroombezoekers. Met SEO en doorlopende monitoring van pageviews houden we de website hoog in de zoekresultaten. Met socia media, digitale nieuwsbrieven en SEA zorgen we daarnaast voor extra traffic naar de website én directe verkoopstimulering. Bij actiecampagnes zetten we bovendien regelmatig regionale nieuwsbladen in.

Ingezette BytEffekt diensten:
Webdevelopment / SEO / SEA / Social media-marketing / Google Analytics / E-mailmarketing

Resultaat

De combinatie van de SEO geoptimaliseerde website, de traffic genererende social mediastrategie én ondersteuning met digitale nieuwsbrieven en leaflets is een flinke effectversneller. Zo is de organische traffic gestegen met 59%. Daarnaast bekijken 100% meer bezoekers de website via hun mobiel. Ford Sutherland heeft hogere rankings op primaire zoekwoorden als ‘APK’ met bijvoorbeeld een nummer 1 plek voor ‘Ford onderhoudsschema’. De conversieratio is gestegen met maar liefst 16% terwijl de bounce rate gedaald is met 30%.

Image module
0
Stijging organische traffic
0
Stijging conversieratio
0
Stijging mobiele bezoekers
0
Daling bounce rate

Wat vindt onze klant ervan?

“We zijn een paar jaar geleden overgestapt van een landelijke speler naar een regionale speler. Het contact met BytEffekt is persoonlijker en mooi dicht bij de deur. BytEffekt heeft kennis van zaken en communiceert helder met ons. Online marketing is voor ons al complex genoeg. BytEffekt verzorgt naast online marketing ook onze website en social media. Dat Erik altijd probeert de beste resultaten te bereiken en daar heel volhardend in is: dat is typisch BytEffekt. Daardoor zijn ze inmiddels zelf ook uitgegroeid tot landelijke speler.”

“De volhardendheid van Erik is treffend” – eigenaar/directeur Danny Sutherland

Wij hebben aan deze case gewerkt

Nandy Warnar

Strategie en social media

William de Vries

Development

Remco Greijdanus

SEO/SEA en advertising

Sonnema Berenburg
Sonnema Berenburg
Meer dan 2 miljoen vertoningen
ProActs
ProActs
11.000 tickets verkocht
Okido horeca- en projectinrichting
Okido horeca- en projectinrichting
Stijging gemiddelde sessieduur met 14%