Ford Sutherland

Familiebedrijf Ford Sutherland heeft meer dan 50 jaar ervaring met tevreden klanten (gemiddelde klantwaardering: 8,5). Persoonlijk contact, betrouwbaarheid en klantenbinding staan hoog in het vaandel. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste occasiondealers van Friesland. Op de vestigingen in Heerenveen, Joure, Gorredijk, Drachten en Wolvega staan ruim 500 jonge en oudere occasions van diverse automerken – gepoetst en gecheckt – klaar voor een proefrit.

59%

Stijging organische traffic met 59%

-30%

Daling bounce rate met –30%

Klantvraag

Ford Sutherland heeft in de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in haar organisatie
en website. Ze wil meer traffic naar en meer conversies op de website realiseren.

Uitdaging

Ook in de autobranche wil iedereen bovenaan staan in Google, organisch en betaald.
Onze opdrachtgever Ford Sutherland wil daarnaast meer traffic naar en conversies op de website.
Terecht!

Image module

Onze visie

De speurtocht en oriëntatiefase van onze autozoekende medemens is intensief en lang. Vaak weet deze autoconsument over een bepaald model meer te melden dan de gemiddelde autoverkoper. Dit gegeven vraagt – herstel: schreeuwt – om een multichannel aanwezigheid. Alleen daarmee kunnen we de informatie-zuigende autoliefhebber tevredenstellen. Deze online kanalen moeten bovendien naadloos op elkaar aansluiten én geoptimaliseerd zijn om structureel meer verkeer naar de site en showroom te waarborgen. Aldus geschiedde.

Resultaat

De organische traffic is gestegen met 59%. Daarnaast bekijken 100% meer bezoekers de website via hun mobiel. Ford Sutherland heeft hogere rankings op primaire zoekwoorden als ‘APK’ met bijvoorbeeld een nummer 1 plek voor ‘Ford onderhoudsschema’. De conversieratio is gestegen met maar liefst 16% terwijl de bounce rate gedaald is met 30%.

0
Stijging organische traffic met 59%
0
Stijging conversieratio met 16%
0
Stijging mobiele bezoekers met 100%
0
Daling bounce rate met 30%

Wat vindt onze klant ervan?

“We zijn een paar jaar geleden overgestapt van een landelijke speler naar een regionale speler. Het contact met BytEffekt is persoonlijker en mooi dicht bij de deur. BytEffekt heeft kennis van zaken en communiceert helder met ons. Online marketing is voor ons al complex genoeg. BytEffekt verzorgt naast online marketing ook onze website en social media. Dat Erik altijd probeert de beste resultaten te bereiken en daar heel volhardend in is: dat is typisch BytEffekt. Daardoor zijn ze inmiddels zelf ook uitgegroeid tot landelijke speler.”

“De volhardendheid van Erik is treffend” – eigenaar/directeur Danny Sutherland

Wij hebben aan deze case gewerkt

Nandy Warnar

Strategie en social media

William de Vries

Development

Remco Greijdanus

SEO/SEA en advertising

Okido horeca- en projectinrichting
Okido horeca- en projectinrichting
Stijging gemiddelde sessieduur met 14%
Ford Sutherland
Ford Sutherland
Stijging organische traffic met 59%
Rhumaa
Rhumaa
Stijging conversieratio met 312%