Ford Sutherland

Dienst UX / Webdevelopment / SEO
Media Website
Resultaat Gebruiksvriendelijker ontwerp
Gelijk filteren en zoeken naar auto's
Het overzicht van de auto's is duidelijker
Ford Sutherland website mock-up

Doelstelling

Het is belangrijk dat websites met hun tijd mee blijven gaan. Niet alleen voor de bezoekers, maar ook zoekmachines geven voorrang aan websites die up to date zijn. Dit was één van de redenen dat de website van Ford Sutherland wat ons betreft weer toe was aan vernieuwing!

Deze jaarlijks terugkerende taak betekent voor ons het volgende: we checken hoe we de website voor Sutherland kunnen verbeteren op gebied van gebruiksvriendelijkheid, design en techniek. Dit keer was het zaak om een nieuw, fris ontwerp te maken. Vooral de ‘Homepagina’, ‘Occasions en nieuwe auto’s’ en de ‘Autodetailpagina’ konden afgestoft en opgepoetst worden.

Aanpak

Dit begon met een afspraak met de klant. Samen met Ford Sutherland hebben we de website onder de loep genomen om in kaart te brengen op welke punten de website geoptimaliseerd konden worden. Daar bleek al snel dat er van beide kanten genoeg optimalisatiewensen en -kansen lagen, veel te doen dus voor onze UI/UX designer! Aan de hand van deze punten is onze UI/UX designer aan de slag gegaan om een nieuwer en vooral gebruiksvriendelijker ontwerp te maken. Daarbij is vooral gekeken naar het doel van de website en wat de bezoekers willen/kunnen vinden. Als basis hiervoor is gekeken naar statistieken uit bijvoorbeeld Google Analytics om het gedrag van de bezoekers te achterhalen. Op basis van deze inzichten zijn er nieuwe ontwerpen gemaakt.

Wil jij ook graag de UX van jouw website of webshop verbeteren?

Neem contact met ons op of vraag vrijblijvend een UX-scan aan!

Resulaten: Home

Op de oude homepagina werd de focus gelegd op het vinden van een auto en het inplannen van een werkplaatsafspraak. Uit Google Analytics kwam naar voren dat bezoekers eerst op zoek gaan naar een auto. Daarom is het voor deze bezoekers gemakkelijker gemaakt op te zoeken naar hun droomauto. Dit is dan ook de eerste mogelijkheid die je krijgt op de nieuwe homepagina.

Ford Sutherland nieuwe homepagina
Ford Sutherland oud overzicht auto's

Resultaten: Occasions en nieuwe auto’s

Het overzicht van de auto’s was vrij onoverzichtelijk, de belangrijkste informatie over de auto’s ontbrak of was moeilijk te filteren en de afbeeldingen verschilden soms van grootte, waardoor het overzicht rommelig oogde.

Om dit op te lossen is er een nieuw overzicht gemaakt, met de belangrijkste informatie (bouwjaar, km’s, brandstof, etc) in een duidelijk overzicht. Daarnaast is de keuze gemaakt om ander type foto’s te gebruiken, er is een duidelijke knop toegevoegd en bezoekers kunnen de auto nu toevoegen als favoriet om later terug te kijken of om te vergelijken met andere favorieten:

Ford Sutherland nieuw overzicht auto's
Ford Sutherland autodetailpagina

Resultaten: Autodetailpagina

De autodetailpagina was ook aan vernieuwing toe. Deze pagina was flink verouderd en kon wel een nieuw design gebruiken. Wat is er veranderd aan de nieuwe pagina?

  • Tussen de afbeeldingen zijn gelijke afstanden gebruikt zodat het overzicht er netter uitziet;
  • Er is hiërarchie aangebracht in de call-to-actions;
  • De autodetails zijn onderverdeeld in aparte secties waardoor er meer structuur is op de pagina.

UX

En zijn we nu klaar met deze website? Nee, juist niet! Nu begint het proces pas echt. UX houdt nooit echt op en we blijven optimaliseren aan de hand van heatmaps, reviews, A/B testen en recordings. In onderstaand overzicht staat het UX proces uitgelegd. Benieuwd naar nog meer resultaten en bevindingen? Houd deze pagina in de gaten. We zullen regelmatig updates plaatsen.

UX proces

UX 5 stappen proces

Het nut van UX-design

Ben je nog niet overtuigd van de waarde van UX? Dat is jammer, want UX draagt bij aan het verhogen van conversies en tevreden klanten! UX is erop gericht om de gebruikerservaring te optimaliseren. Heeft de bezoeker een positieve ervaring? Grote kans dat je er een tevreden klant bij hebt. Maar om inzichtelijk te krijgen of je bezoeker daadwerkelijk een prettige gebruikerservaring heeft (en houdt) moet er getest worden. Juist het testen, inleven en monitoren van jouw klanten is essentieel om ze tevreden te houden en je website of webshop up-to-date te houden!   

Wij hebben aan deze case gewerkt

UX/UI Design & Front-end
#crazycatlady#creatief#enthousiast#ondernemend
SEO/SEA & Advertising
#avontuurlijk#humor#onlinemarketing#sportief