Deel deze blog
Waar moet je rekening mee houden en waar liggen kansen op online marketing gebied? We hebben een aantal belangrijke tips voor je op een rijtje gezet.
Gebruikerservaring is een terugkomend onderwerp, omdat dit een van de meest belangrijke factoren is waarom Google jouw website wel of niet van een goede positie voorziet. Zo zijn de webteksten voor de bezoeker en niet voor de zoekmachine. Ook in 2019 kent deze trend een vervolg. Zorg ervoor dat iedere pagina op jouw website een antwoord geeft op de vraag van de bezoeker. Met welke gedachte komt de bezoeker op de pagina? Wat verwacht hij of zij te zien? Hoe beter jouw pagina en website aansluiten bij de bezoeker, hoe langer de bezoeker blijft (gemiddelde sessietijd) en des te beter jouw website scoort in de zoekmachine.
Een aanvulling op het maken van webteksten voor de bezoeker: de opkomst van voice search. Met voice search kun je googelen op je smartphone, waarbij je een zoekopdracht inspreekt i.p.v. typt. Een marketingtrend die komt overwaaien vanuit Amerika. Waar moet je aan denken bij het toepassen van voice search voor je SEO?
1. Doe wat je altijd doet. Ga door met het optimaliseren van je content.
2. Focus je op lokale SEO.
3. Let op de laadsnelheid van je website.
4. Let op belangrijke keywords zoals bijvoorbeeld: โHey Google, wat kosten zonnepanelen?โ โ dit is logischer voor een voice search dan โzonnepanelen kopenโ.
Voice search wordt momenteel nog weinig gebruikt door websites, waardoor er veel kansen liggen. Het is in ieder geval een trend die steeds groter gaat worden!
Wellicht is het je zelf ook al opgevallen: je bekijkt vaker stories dan dat je door je feed scrolt. Belangrijk is dat je hiervoor gebruik maakt van verticaal filmen. Het is eigenlijk โnot doneโ om gebruik te maken van horizontale videoโs. Of nog erger: bijgesneden videoโs.
Ook op Instagram is het mogelijk om te adverteren. Instagram Stories Ads biedt veel mogelijkheden, met name voor webshops. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat een groot deel van de story-kijkers amper doorheeft dat er advertenties tussen de organische Stories te zien zijn. Dit betekent dat je advertentie langer bekeken wordt. Zorg er wel voor dat je ads zo goed mogelijk passen binnen het segment van je doelgroep, anders gaat dit ten koste van de resultaten.
Mobile first betekent dat Google mobiele websites eerder indexeert dan de desktopversie, omdat steeds meer internetgebruikers websites bekijken op hun mobiel. Het risico is dat je minder snel gevonden wordt wanneer je mobiele snelheid niet in orde is. Dit is niet helemaal nieuw: Google was al eerder begonnen met het straffen van niet-mobielvriendelijke websites.
Sinds kort is Google wel strenger in de beoordeling van de laadtijd van mobiele websites. Om die reden zullen websites die traag inladen lager eindigen in de zoekresultaten. Houd er dus rekening mee dat de โโtechniekโโ goed staat. Met behulp van de tool binnen Google zou je dit alvast kunnen checken: Google pagespeed. Wil je er zeker van zijn dat alles goed staat? Vraag de gratis SEO-check aan.
BytEffekt zet regelmatig LinkedIn in voor klanten. Bijvoorbeeld om vacatures goed onder de aandacht te krijgen van relevante doelgroepen. We zien dat er steeds meer gebruikers actief zijn op dit platform. De afgelopen tijd is het aantal dagelijkse LinkedIn-gebruikers in Nederland gegroeid van 400.000 in 2017 naar 500.000 in 2018. Dit een enorme stijging van maar liefst 25%.
Wat met name een interessante ontwikkeling op LinkedIn is: de ontwikkeling van bedrijven naar personen. Door werknemers (personen) in te zetten kun je een veel groter bereik creรซren. Stel dat je binnen jouw bedrijf tien werknemers hebt of รฉรฉn bedrijfspagina: wanneer al deze werknemers content maken en delen, levert dit veel meer op. En om deze content nog beter in te zetten: na Facebook en Instagram is het binnenkort tevens mogelijk om stories te maken op LinkedIn.
Deel dit bericht